Bovenaan staan

zoekmachine-adverteren-1

Zelf kiezen bij welke zoekopdracht je bovenaan komt te staan. Dit is voor website eigenaren ideaal, maar kan dat eigenlijk? Ja, met de functies van bijvoorbeeld Google ads is dit mogelijk. Bij zoekmachine adverteren kun je een advertentie bij de zoekopdrachten plaatsen. Tegen betaling kun jij een positie kopen voor bepaalde zoektermen. Op deze manier is het voor jou als website eigenaar mogelijk om heel gericht de klant te benaderen doordat jij bepaalt wanneer jij bovenaan bij de zoekresultaten zult staan.

Welke opties zijn er?

Bij zoekmachine adverteren heb jij zelf erg veel regie en hoef je je niet bezig te houden met factoren die relevant zijn voor SEO. Dit kan erg veel tijd besparen aangezien Search Engine Optimization, als je dit niet zou uitbesteden, erg ingewikkeld is en daardoor ook erg tijdrovend. Als je niet zoveel geld wilt betalen voor een grotere zichtbaarheid, maar wel ontevreden bent over je zichtbaarheid, kun je overwegen om je SEO uit te besteden. Op deze manier zul je hoger komen tussen de organische zoekopdrachten, maar zul je altijd onder de websites blijven die adverteren.

Wat is voor jou de juiste optie?

De website eigenaar heeft daardoor eigenlijk drie opties als hij/zij een groter bereik wil. De eerste optie is dat de website eigenaar zelf aan de slag gaat met het SEO, als je hier de tijd voor hebt zal deze optie waarschijnlijk het meest voor de hand liggen omdat dit geen geld kost. De tweede optie is SEO uitbesteden, hierbij vergroot je het bereik maar zul je daar ook iets voor moeten betalen. De derde optie is zoekmachine adverteren, Bij deze optie zul je er zelf niet naar om hoeven kijken het zal je dus geen tijd kosten en zul je helemaal bovenaan de zoekresultaten staan. Waarschijnlijk is dit wel de duurste optie, maar als je bijvoorbeeld een webwinkel hebt en het leidt tot meer verkopen, dan is er een grote kans dat dit uit zou kunnen.